Sunday, February 20, 2011

cinta dan motivasi .







-ALLAH memberi kita dua kaki untuk berjalan ,dua tangan untuk memegang,dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat .tapi kenapa ALLAH cuma menganugerahkan sekeping hati pada kita ?Kerana allah telah memberi sekeping lagi hati pada seseorang untuk anda mencarinya .


-Jangan menyimpan kata-kata cinta pada orang tersayang sehingga dia meninggal dunia,dan akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu di pusara nya.Hargailah orang yang sentiasa bersamamu ,selagi ada hayatnya .


-Ada dua titis air mata mengalir di sebuah sungai .Satu titis air mata menyapa yang satu lagi ,"Saya air mata sorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilanganya.Siapa kamu pula ? jawab air mata yang satu lagi ,"Saya seorang lelaki yang membirakan gadis yang mencintai saya berlalu begitu saja"







-ALLAH cipta 100 bahagian kasih sayang ,99 disimpan disisinya dan 1 bahagian diturunkan di dunia.Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah makhluk saling berkasih sayang.




-Kejarlah cita-cita sebelum cinta ,insha allah cinta itu juga bersamamu.




-Hati-hati dengan cinta karena cinta dapat membuat orang sihat menjadi sakit ,orang gemuk menjadi kurus ,orang normal menjadi gila ,kaya menjadi miskin ,raja menjadi budak ,jika cinta disambut para pencinta palsu 







-Cinta sejati adalah cinta tuhan ALLAH kpd hambanya ,Kasih murni ialah kasih ibu pada anaknya .


-mungkin ALLAH mahu kita bertemu dengan orang yang salah sebelum berjumpa dengan orang yang tepat ,kita harus sedar bagaimana kita harus berterima kasih dengan kurniaan itu .




-Bercintalah dengan pelajaran ,bertunanglah dengan mengulang kaji ,berkahwinlah dengan peperiksaan dan berbulan madulah dengan kejayaan.


-Cinta lebih tua dari Alam kerana ALLAH menjadikan Alam atas dasar cinta .










notasitua :berpada-padalah pabila bercinta kerana jauh lagi perjalanan kita .cuma berkongsi dan juga motivasi untuk diri den sendiri .



thank you !



6 comments: