Wednesday, October 12, 2011

Aku generasi.....



Hello Kawannn !


Masih  ingat kah lagi dikau yang dulu kita selalu......




1 . Tulis note bawah meja



Kehadapan budak sesi petang/pagi yang pengo**r ,


Awak jangan buang sampah bawah meja kalau tak kita report Cikgu meghiaa keyyrihh , cikgu tu garang aaa nanti nama awak kene panggil atas pentas kat perhimpunan . hahkrooooohh *gelak smbil lap hinguih


Ok bai takpayah balas.


Yang marah , 
budak pagi yang pembers*h tp tegas




Sumpah tu peristiwa paling aku ingat sebap aku yang selalu buat surat  macamtu . haha sebapnya aku paling anti budak sesi petang/sesi pagi yang selalu selit sampah bawah meja .Aku yang kene kutip lepastu buang . selalu nya  tisu tisu hingus , plastic kopok lekor , kertas koyak buku tak siap keje rumah .  Lepas tu buat muka tak bersalah , belasah nak ? haa mak ada tahikwando dulu taww . haiyakkkkkk






2 . Pencil box tingkat tingkat punya




'Semakin bertingkat , semakin bangga' aku rasa tu moto hidup paling sesuai zaman tu . Pencil box tingkat tingkat memang paling meletop lah zaman aku darjah 2 - 3 macamtu . Dah lah bertingkat , besi pulak . kelengkunggggggg ketok kepala orang.  Tak ke ICU perginya ?





3 . Harus ada beg roda


Aku ingat dulu aku lah manusia paling teruja masa zaman beg roda ni tengah meletop . haha aku semua benda pun teruja kan , tapi yang ni paling ! lama jugak aku pujuk mak nak beli beg ni tapi mak aku tak layan , sebap masetu dah ada beg SWAN gagah besar gedabak tu , then alasan mak aku beg aku elok lagi .Pasai pa nak membazir ? jawab emak . tapi hati aku membentak jugak cakap ahh mak kedekut aaa ! kawan kita semua dah ada beg tu , padahal aku tipu takde sapa pun yang pakai lagi sebaptu aku nak biar aku boleh perasan diva.


Lama aku pujuk mak aku , tapi makin aku pujuk makin tak dapat . mak dengan aku sama sama degil. Lepastu aku dapat idea yang pada aku sangat bijak masetu , bill gates pun tak bijak macam aku. Kan dulu ada roda besi yang boleh kita ikat dekat bag untuk pergi travel kan ? so aku dengan bagga ikat roda dekat bawah beg swan gagah aku lalu . Taaaaraaaa mak kita dah ada beg roda ! mak aku bantai gelak tengok ketaksuban aku pada beg roda . Then mak belikan kan lah jugak , takut aku makin mental kerana terlalu taksub.

Tapi betul lah cakap orang , kita nak satu barang tu memang beria . Bila dah dapat takdelah best sangat , dengan beratnya , besar , aku jadi tak selesa . Last last aku pakai balik beg swan gagah aku . Nampak tak moral of the story dia dekat situ adik adik ?





4 . Cita cita harus sama   (Peguam , cikgu , doctor )


Aku ingat lagi dulu kalau ditanya budak budak dalam lingkungan darjah 2-3 cita cita awak apa dik ?? oh saya nak jadi doktor , takpun peguam kalau tak dapat cikgu pun okay jugal ! ayat yang paling biasa aku dengar bila aku lingkungan umur macamtu . Tapi aku ni selalu nak lain dari yang lain , satu haritu cikgu aku dia nak isi kad hijau (rekod pelajar) so perlukan cita cita and semua detail . Then cikgu panggil dan tanya sorang sorang


Ain cophiaaa meh kat cekguu meh , ya cekgu lalu aku dengan sopan aku pergi kepadanya ..




Cekgu : Cita cita awak apa ?


Aku : Saya nak jadi artist cikgu !Dengan muka paling bangga aku pernah buat)


Cikgu : hahhhh artis ? kan artis tak elok . nanti awak kene bukak tudung semua awak nak ke ? bla bla blaaaa . kesian aku kene ceramah. Baru darjah dua padehal . apalah aku tawu sangat , aku main sebut je sebap mak aku lah selalu beli majalah majalah gosip , tu yang ku terpengaruh , haa baguih salahkan mak jugak ! haha


Aku : Eh maksud saya bukan artis nyanyi nyanyi seksi seksi tu cikgu . saya nak jadi artis yang lukis lukis tu (pelukis) . pandai aku putar belit cerita balik taknak cikgu salah faham . hehe




Sejak kene ceramah bebas tu terus aku tukar cita cita , tak pernah keluar lagi perkataan artis tu. Aku pun kalau ditanya ambik langkah selamat , sama dengan kawan kawan lain. Tak jadi cikgu doktor , tak doktor peguam. Hey budak darjah dua budak darjah dua .




5 . Kakak angkat/adik angkat/ abang angkat/ haiwan angkat ehhhh ?


Ni trend memang paling femes zaman aku kecik kecik dulu . Paling bangga lah sampai nak buat kenduri kesyukuran rasa kalau dapat kakak angkat cantik femes lagi / abang angkat hensengg macho lagi . Tapi aku takde pengalaman lah semua tu , sebap aku zaman kecik aku tak femes . hitam lenggam , comot , hinguih besepai . Takde sapo selera beradik / berkakak angkat kan aku . Tapi ada kawan kawan aku yang comel manis lagi anggun dulu memang ramai beratur nak jadikan dia adik angkat lepastu megayat bagi pemadam powerpuff gurl sepuluh . Lepastu dating belakang koperasi . haha amboi cik kak /abang adik beradik yang len dah tak cukup noh ke nak carik beradik lain ni . Kuat sangat ke kau nak mengangkat anak orang ni ? zakat dah bayar ke belum ? haha pesal tiba tiba sangat aku ni ? eh eh


Em , pengalaman aku macam tu je rasanya . Sebap tumbesaran aku ni kira cepat jugak yelah aku ni kira kakak kan ada adik lagi bawah bawah , so aku takde masa yang lama untuk jadi bebudak yang omeyyynye omeynyyeee cophiaaa   anyonyooo come to mama . Aku bagi chance adik adik aku pulak rasa .



P/s : Aku pernah letak gam gajah keliling mata sebap tak nak pegi sekolah , effect sakit mata kronik kata kauu . Sampai sekarang mak aku tak tahu yang aku pernah buat 'tipu sunat' ni. Bukan main risau lagi beliau . Ampunnn mak !



Thanks for reading.

16 comments:

  1. heee tau xpe.dulu eybit suka beg roda.lepas tu naik van mmg leceh.haha.dah tu bwk buku sekolah mcm nak belajar sebulan :P eee miss old days!

    ReplyDelete
  2. eybit dear : haha yaa sayang ! samalah , masa nak tu macam nak mati . dah dapat tak lah best mana , nafsu budak budak kan ? haha

    ReplyDelete
  3. saya budak demok masa kecik2 dlu,ramai sgt suka cubit2 pipiku yg mcm tutti fruityyyy ;)

    ReplyDelete
  4. semua ni saya pernah rasa juga.. tapi bab gam tu memang nakal.. haha

    ReplyDelete
  5. hahaha i setuju semuanyaaaaaaaaa! terutama part cita cita tu!! hahaha :D

    ReplyDelete
  6. ini terbaik. bantai gelak jaja baca. suka <3!

    ReplyDelete
  7. haha. kelakar kalau ingat balik kenangan mase budak2 dulu. :D

    ReplyDelete
  8. hahha. klaka la fea. yeke awk belegam dlu. comel je cek tgok ;)

    ReplyDelete
  9. haiiii mokkkkkkk belog lama kita dh tak boleh bukak. yang nie ha. thisisminejustjuju.blogspot.com. now ada belog baru. hahah. rindu kawan kawan blogger . glad to see you again blogger:) weekkk muahmuah hahhaha

    ReplyDelete
  10. hahaha.

    kelakar la fea si budak comel ni ;))

    ReplyDelete
  11. teringat zaman-zaman dulu. dapat jugak merasa. hihi. ((;

    ReplyDelete
  12. dulu guling2 nak beg roda pg sekolah.hihik

    ReplyDelete
  13. tudiaaaa...lagu tu noooh main kasi kasi surat 'chenta' bawah meja. mesti menyirap je yg dapat surat tu kah kah kah

    ReplyDelete
  14. totally agree dear, ahaha

    btw, salam kenal ya? :)

    ReplyDelete
  15. hahaha. semua pengalaman kita sama :) yang paling best kumpul pemadam banyak2 then lawan pemadam dengan kawan. semakin gagah gambar pemadam tu semakin rasa semangat nak menang. hahaha

    ReplyDelete